Pojedynczy pro­ducenci mogą ciągle działać jakby nie mieli wpływu naj cenę rynkową lub też istnieje tak wielu innych rzeczywis­tych lub potencjalnych wytwórców, że najlepiej myśleć t’ tak, jakby liczba pozostałych wytwórców była ”duża” . W tym przypadku wielu przewidywanych przez teorię skutków konkurencji doskonałej da się zaobserwować na / rynkach nie tak idealnie doskonałych. :               ’ Z tych powodów wielu ekonomistów mówi często nie  o firmach doskonale konkurencyjnych, ale o cenobiorcach (firmy, które mogą bardziej lub mniej dokładnie od- powiadać* opisowi firm doskonale konkurencyjnych).Ćenobiorcy to sprzedawcy, którzy nie sądzą, by mogli kontrolować cenę rynkową przy pomocy zmian poziomu . Z definicji jednak obie kategorie uczestników gry rynkowej dysponują niedoskonałą informacją o zamia- rach innych, jako że jedną z funkcji rynku stanowi generowanie informacji dotyczących cen i wielkości produkcji, potrzebnych poszczególnym jej uczestnikom do funkc­jonowania na rynku.

Leave a comment